2013. március 17., vasárnap

Múlt hét

A munka teljesen lefoglalt a héten, egyedül a jogsi megszerzése említésre méltó. A KRESZ vizsgát már letettem korábban. Egyántalán nem volt vészes, főleg mert lehetett használni a könyvet. Egyszer átolvastam az egészet és ez elégnek is bizonyult. De ha nem olvasod el nem tudod mit hol találsz és a vizsgán kifutsz az időből. Egyedüli nehézség az volt, hogy nem számítottam rá, hogy hülyeségeket fognak kérdezni. A könyv harmadán átsiklottam mondván ezeket úgysem kérdezik. Persze, hogy ebből volt a legtöbb kérdés :) 1-2 példa: Mi okozza évente a legtöbb halálos balesetet? Tanuló jogosítvánnyal ki ülhet melletted az autóban? stb. Egyetlen kérdést nem tudtam, amire máig nem tudom a választ, de igazából tojok rá: Utah államban állomásozó katona a leszerelését követő x hónapban vezethet-e autót a nem tudom milyen papírjával?

Csütörtökön aztán következett az éles bevetés. Scott, a főnököm ismét nagyon rendes volt, amikor felajánlotta, hogy az ő kocsijával menjek vizsgázni (merthogy neked kell vinned a kocsit a vizsgára). Előző nap mentünk egy kört és én vezettem a vizsgaközponthoz is. Most először vezettem elektromos autót. Érdekes élmény volt, a kerék gördülésén kívül nem hallani semmi zajt. De ha ezt megszokod, akkor teljesen olyan, mint egy szokványos automata váltós autó. A vizsgán választhattam, hogy kimenjünk-e az éles forgalomba vagy a lezárt pályán maradjunk-e. Az utóbbit választottam, mert így megúszom a gyalogosokat, bicikliseket és a többi autóst. Néha nehezemre esett nem elröhögni magamat mikor a teljesen üres placcon forgattam a fejemet, hogy nem jön-e valami. Na az lett volna igazán gázos, ha látom, hogy jön a vonat a kamu vasúti átjárón :) Minden jó ha a vége jó, egyből megkaptam az ideiglenes jogsimat.

Ezután visszamentünk a munkába (ugyanis Scott elkísért a vizsgára), ahol déltől egyig ebéd szeminárium volt, aztán kettőtől háromig értekezlet és rögtön utána ünnepeltük a "Pi napot" (3.14). Amúgy ez nem egy igazi ünnep, inkább csak ilyen mérnök poén, de megérte az ingyen pitét. A következő hét az autóvásárlás és a határidős munkavégzés körül fog mozogni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése