2013. szeptember 17., kedd

Moab II: Monument Valley

Kora reggel szedtük a sátorfánkat és tovább álltunk, mert ma is sokat kellett autókáznunk. Moab-től kb. 3-4 órányira délre található Monument Valley, azon a vidéken amit a helyiek csak "4 saroknak hívnak", mivel itt egy szabályos derékszögű sarokban találkozik a 4 állam: Arizona, Colorado, Új-Mexikó és Utah. Én ugye már voltam itt pár hónapja, de most szerencsénkre messze nem volt olyan szél, mint múltkor. Mondhatni egyáltalán, tökéletes tiszta idő volt, rengeteg "toy story" felhővel.

Maga  a park az Navajo területen fekszik, van egy látogatói központ ahonnan körbe lehet nézni, szép a kilátás és a legfontosabb látnivalókat látja az ember. Ha többre vágyunk, akkor lemehetünk egy borzalmas rossz minőségű 17 mérföld hosszú földútra. Eszem ágában sem volt lemenni a saját kocsimmal, mert mire visszaértünk volna, maximum a kormány maradt volna a kezemben, meg az ülés amin ültem.

Orsi rábeszélt, hogy menjünk el egy terepjárós túrára, ahol egy pickup hátulján visznek körbe. Szerencsére beadtam a derekamat, mert ugyan idegenvezetés nem igazán volt, de elvittek olyan helyekre, ahová csak helyi kísérővel lehet bemenni. Megtudtunk 1-2 érdekes dolgot az indiánokról is. Amíg vártunk az autónkra, addig dumcsiztunk az utazás szervezővel. Megsúgta, hogy csak nekünk csak most ad engedményt, de a többieknek el ne mondjuk. Nekik meg biztos még olcsóbban adta, de nekik is hallgatni kellett :) Mesélte, hogy sokan még mindig itt élnek lent a völgyben nomád körülmények között. Az utóbbi 10 évben kicsit enyhült a szigor, de előtte nagyon szívatta őket a kormány. A legmegdöbbentőbb számomra az volt, hogy le kellett vágatniuk a hosszú hajukat, mert gondolom azt szélsőséges viseletnek ítélték meg.

A túra jó 3 órás volt és elég kietlen helyeken mentünk. Sikerült távolabbi helyeket is megcsodálnunk, ami teljesen más képét mutatta a helynek. Persze itt is vannak kőboltívek. Megmutatták azt a helyet is, ahol annak idején az Oroszlánkirályt forgatták. Nagyon hangulatos kis hely volt.

Miután visszaértünk a látogatói központhoz, már sietnünk kellett, mert ezzel a kis túrával sikerült fel borítanunk a gondosan megtervezett útitervünket. A Colorado-ban található Mesa Verde Nemzeti Park volt a következő állomás. Sajnos itt 6 után bezárják a látnivalókat, plusz korábban is sötétedik, így már csak arra maradt időnk, hogy megvegyük a belépőket és helyet foglaljunk a másnapi ranger vezette túrára.