2013. április 29., hétfő

A síszezon vége

Sajnos bekövetkezett a nap, amitől sokan tartottunk. Az idei síszeonra bezárt Alta. Hivatalosan már 2 hete bezártak, de mivel még rahedli sok hó van még mindig, ezért kinyitottak 2 utolsó hétvégére.

Múlt héten akikkel együtt csúsztam felkészítettek rá mire számítsak. Az utolsó napon hagyományosan mindenki beöltözik valaminek - aki nem, az meg lekvár. Nagy fejtörést okozott, mert otthon simán összeszedtem volna a sok kacat közül egy jelmezre valót, de ide csak a legszükségesebbeket próbáltam hozni. A parkolóban loptam egy jó ötletet: turkáló. Hét közben lassan kitaláltam mi leszek és elkezdtem összeszedni a cuccokat hozzá. Az eredményt lejjeb láthatjátok, ahogy az Alta Pápa épp megáldja LMFAO-t, hogy a következő szezonban gazdag hóesésben részesüljön. I'm sexy and I know it :D


Reggel kilencre már felvoltam, így az első sorban állhattam, amikor ünnepélyesen megnyitották a felvonót. Ha korábban nem is, most legalább benne voltam az első 15 emberben. A hangulat nagyon jó volt egész nap. Mindenki mindenkit fotózott, néztük ki minek öltözött. Nem konkrét embernek kellett volna beöltözni, hanem csak valami stílusosat felvenni. Főleg azok a borzalmas '80-as és '90-es évekbeli rikító ruhák voltak népszerűek. A millió kép után még lesz szöveg is...egy kevéske.





























 

Ugyan napközben összefutottam az ismerősökkel, de azért mégis csalódott voltam, mert a korosztályomból nem ismertem senkit. Hiába voltak jó fejek, mégis csak jobb lett voltam fiatalabbakkal bandázni. 
A hó reggel még fagyott voltam, de délre már igazi "krumpli püré" lett. A nap végére volt, ahol már majdnem térdig érő latyak volt. Ezt szoktam a szegényember szűzhavának hívni :) 

Délután aztán a többiek leváltak, hogy előkészüljenek a grillezéshez, merthogy ilyenkor mindenki a kocsi hátulján grillezik a parkolóban, közben szól a zene, meg hasonlók. Én csak később csatlakoztam be, csodálkoztam is mikor megláttam a táborukat. Két kocsi közé felhúztak egy sátrat, hoztak székeket, asztalt, egy óriási hűtőládát, meg rengeteg kaját piát. Aztán jött a főlátványosság a "sífeles". Összecsavaroztak 2 sílécet, ami így több, mint 2méter hosszú lett. Erre rácsavaroztak 8db feles poharat és megtöltötték azzal ami kértél. Mivel csak 6an voltunk, ezért gyorsan szóltunk a szomszéd kocsinak, hogy adjanak már kölcsön 2 embert. A trükk az, hogy a 8 embernek egyszerre kell emelnie és innia a felest. Ez a mutatvány olyan 7-8 kör után lett volna érdekes, de ez most elmaradt :)


Nagyon kedvesek voltak, kínálgattak mindennel meg büszkén mutogatták az új szerzeményüket: engem. Érdekes élmény volt, hogy alig ismertük meg egymást, máris itt kínálgattak mindenfélével. Én még gyorsan elmentem egy utolsót csúszni, mert én sajnos nem 18 éve járok ide, így nagy valószínűséggel ez volt az utolsó szezonzáróm. Gyorsan csúsztam egyet, majd következett az utolsó felmenetel. Fönt már gyülekezett a nép, hogy egymás után mindenki átcsússzon a Highball-ra, ami egy sziklát jelöl. Mire odaértem már tömegnyomor volt, én amúgy is csak megfigyelőként voltam jelen. Fent buliztak a szikla tetején, volt a tűzijáték is, bár ennek sok értelmét nem láttam, lévén nappal volt :) A buli végeztével mindenki lesíel a hegyről, de annyian voltak, hogy én inkább másik irányba mentem. Mindig a hegyimentők mennek le utoljára, hogy összeszedjék a hátrahagyott kacatokat. Tavaly 2 pár sílécet találtak, és a végére már annyi mindent szedtek össze, hogy ők is alig tudtak lejönni. Én csak azon csodálkoztam, hogyan tudnak lejönni az emberek komolyabb sérülés nélkül. Biztos a sok éves rutin. Én otthon "nagykirály" vagyok a huszon éves tapasztalatommal, csakhogy itt vannak akik 5 év alatt többet síelnek.






Jó kis menet volt, jövőre biztos eljövök erre, ha nagyobb hó esés lesz. Egy gond volt csak: nem jártak már a felvonók, én meg másik parkolóban kellett volna, hogy legyek. Egy jó 20 perces séta után visszaértem, de izgultam nehogy elmenjenek a többiek, mert náluk volt egy pulcsim meg a kesztyűm. A csapat fele még ott volt szerencsére. Élőzenével fejeték be a napot, de ennek már nem vártam meg a végét. Mivel ma kb. 1,5szer annyit síeltem, mint egy átlagos napon, ezért ideje volt szedni a sátorfámat és szép lassan hazagurultam. Jó kis szezon volt ez! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése