2013. július 21., vasárnap

Grand Teton + Yellowstone Nemzeti Parkok

Első igazi nagy utunkra július 4-ig kellett várni. Lévén minket nem hatottak át annyira a hazafias érzelmek, inkább észak felé vettük a irányt. Szerdán munkából egyből indultunk Idaho Falls-ba, ahol megszálltunk egy éjszakára, hogy másnap korán reggel útra keljünk. Én már voltam egyszer Idaho Falls-ban még télen. Akkor azt hittem nem mentünk be a központba, de annyira porfészek ez a város, hogy igazából bementünk már akkor is :) Úgy kell elképzelni kb., hogy az Idaho állam területe több, mint kétszer akkora, mint Magyarországé és mintegy 1,5 millió ember él benne. Ezek többsége pedig krumpli termesztéssel foglalkozik. Ráadásul mi még csak nem is a fővárosban voltunk, úgyhogy hamar végeztünk a városnézéssel. Nem is baj, mert következő állomásunk, Jackson már Wyoming-ban volt. Itt található az egyik legjobb amerikai síterep: Jackson Hole.

Már maga az odavezető út is nagyon szép volt - na meg emelkedő. Jackson igazi kis vadnyugati város, sok eredeti épület maradt meg és a belvárosban minden a cowboyok-ról szól. Bekukkantottunk a helyi függetlenségi napi felvonulásba is. Itt a forgalmat lovas rendőrök irányították, míg a felvonulók régi autókkal és echós szekerekkel masíroztak a főúton. Egy finom fagyi után sajnos már is tovább kellett mennünk, hogy minél több időt tölthessünk a Grand Teton Nemzeti Parkban, ami közvetlenül a Yellowstone előtt fekszik.

Amint megérkeztünk behajtottunk a látogatói központba, mert itt mindig szívesen segítenek. Elmondtuk, hogy csak egy pár óránk van, mi a javaslatuk, mit nézzünk meg. Követve a térképen bejelölt utasításokat, sikerült időben körbejárni a helyet. Itt nincs akkora állatvilág, mint a Yellowstone-ban (és sokkal kisebb is annál) viszont van egy hatalmas sziklás gleccser, amit tavak vesznek körül, úgyhogy a tökéletes látkép adott. Ééés képek :

Amint elhagytuk a Grand Teton-t egyből a Yellowstone-ba csöppentünk. Itt már kezdett késő délután lenni és sietnünk kellett, hogy felverjük a sátrunkat a kempingben. Már egész közel jártunk mikor jött egy hatalmas vihar, hirtelen koromsötét lett és rettentően esett. Ráadásnak még jégesőt is kaptunk a nyakunkba. Szerencsére nem kellett sokat várni és nagyon keresgélni sem az első vad észlelésére, alig 1 órája voltunk a parkban, amikor a semmiből hirtelen elsétált egy vapiti (hatalmas szarvas féle) az autónk mellett. Nem jutottunk szóhoz. Csodálatos állat.

Az eső kissé alábbhagyott mikor megérkeztünk. Megtaláltuk a sátorhelyünket és iziben neki láttunk felverni. Sajnos otthon nem volt idő próba sátorverésre, így most először élesben kellett felverni. Elárulom sikerült, ha nem esett volna közben az eső még azt is mondhatnám könnyen ment.

Kicsit bővebben a sátorozásról: a munkában mindenki nagyon rendes volt, kaptunk kölcsön 5 személyes sátrat (nagyon jó volt a hatalmas belső tér), hűtőtáskát (enélkül nem tudtunk volna ételt vinni amit megfőzzünk) és még gázrezsót is (utólag ennek örültem a legjobban, nem kellett kajáldába menni, mert jobbnál jobbakat főztünk magunknak). Vittünk felfújható ágyat meg az ágyneműnket hozzá (ez már nem volt olyan praktikus de nem akartunk drága hálózsákot venni azért hogy egyszer használjuk). A hütőláda tele volt 4 napra elegendő étellel és itallal. Egy szó, mint száz a kocsit úgy teleraktuk, hogy rajtunk kívül senki se fért volna már be. Megkezdődött a nagy kaland...