2013. június 1., szombat

4444 km: San Francisco

Május végén nagy utazásra invitáltak a többiek, én meg örömmel csatlakoztam hozzájuk. Az útitervünk szerint San Franciscoban találkoztunk a reptéren, ahol kisbuszt béreltünk és rövid városnézés után lementünk Los Angelesbe, majd Las Vegas és Hoover gát, fel Grand Canyon és tovább Monument Valley, le Roswell és végül Dallas, valamint Austin. Összesen 5 állam 10 nap és 10 éjszaka alatt. A végére 4444 km jött össze.
A gond csak az volt, hogy amikor megérkeztünk péntek este mindenki autót akart bérelni. Rengeteg ember állt sorba, de mi nem izgultunk, mert volt foglalásunk. A telefonban mindent le volt egyeztetve, csak amikor fizetnénk akkor mondják, hogy nem fogadnak el debit kártyát csak credit kártyát. Itt kezdődtek a gondok, 1 perc alatt kiakasztott az okostojás. A pláne az volt, hogy meg volt az egész összeg előre, akár készpénzben is kifezettük volna, de ők nem fogadnak el kp-t. Ekkor jött oda a manager, aki segíteni akart de csak az időnket húzta. Nagy nehezen megszabadultunk a gyökerektől és átmentünk egy másik pulthoz, de nekik már csak terepjárójuk volt és nincs irodájuk Texasban. Szerencsére a harmadik helyen minden klappolt és végül olcsóbban is tudtunk autót bérelni. A pultos csávó úgy nézett ki, mint az Amerikai pitében a jófej apuka. Végre megkaptuk az autót, akarnánk indulni, de előtte még le akartam nullázni a kilométeróra állást. Sehogyse sikerült mire kiderült, hogy már rég sikerült, a 15 mérföld ami benne van az nem a legutóbbi megtett táv hanem összes eddigi :) Ezek után nekik kellett volna fizetni nekünk, hogy bejárattuk nekik a vadiúj autót.

Jó későn értünk be a városba, de legalább nem volt forgalom. A szállásunk mondjuk, hogy érdekes volt. Közvetlenül egy nightclub fölött volt, alig találtuk meg a bejáratot, mert a bizti őrök meg a kur...prostituáltak az ajtó előtt álltak. A szálloda nagyon retkes volt és büdös, utána minden ruhánknak "Europa" szaga volt (Europa Hotel volt a szállás neve). Tipikusan olyan hely volt, ahova felviszik a kuncsaftokat a hivatásosak. Másnap innen indultunk felfedező útra. Főleg a belvárosban bóklásztunk, villamosoztunk (ami igazából nem is villamos hanem kábeles, mert hogy egy kábel húzza fel a hegyre). Annyira nagy látványosség, hogy 1 óráig tartott felkerülni, cserébe a kalauz elfelejtette kérni a jegyet. Megtaláltuk a Lombard street-et is és felmentünk a killátóba is ahol beláttuk az egész várost. A kikötőnél ebédeltünk egy jót.Megnéztük a Golden Gate Parkot, ami hatalmas, kb olyan mint a Central Park, csak annál természetesebb benyomást kelt. Nekem nagyon tetszett a Szépművészetek Palotája és a hozzátartozó park. Úgy nézett ki, mint a Star Wars I.részében Amidala hercegnő palotája :) Bár szembesülnöm kellett vele, hogy ezzel az érzéssel eléggé egyedül voltam. Az estét naplementével zártuk a Golden Gate hídnál, ahol szerencsére nem volt köd, de hideg annál inkább. Természetesen átmentünk rajta, és vissza is jöttünk.

Öszzeségében nagyon tetszett SF, csak drága város. Nagyon érdekes volt, hogy mennyire dombos és milyen nehéz parkolót találni, de közlekedni mégis könnyű volt, mert nem nagy a forgalom és viszonylag kicsi a város. Nagyon barátságos és szabadszellemű város (ha érted mire gondolok), sok az ázsiai és a park. Majd elfelejtettem milyen hideg volt! Én főleg rövideket hoztam, mondván Californiába jövünk, ehhez képest úgy fújt a szél, hogy minden hosszú ruhámat felvettem este.